Turyści 14 osób spotkali się o godzinie 7:30 na dworcu autobusowym  w Toruniu skąd o godzinie 7:45 nastąpił wyjazd do miejscowości Brzozowo. Wędrując przez pola i bezdroża dotarliśmy do wsi Starogród ,która w zamierzchłej historii posiadała prawa miejskie i była pierwszą lokalizacją Chełmna. Po odpoczynku i uzupełnieniu płynów ( z uwagi na upał) zwiedziliśmy barokowy kościół św. Barbary z 1754 roku ,Górę Zamkową ,karczmę ,a przy drodze kuźnie ,dwór i szkołę . W centrum wsi znajduje się również tablica informacyjna ,która upamiętnia wizytę filmowców w roku 1968 kiedy to kręcono tu 13-ty odcinek „Czterech Pancernych i Psa”. Ze Starogrodu udaliśmy się do miejscowości Kałdus gdzie znajduje się Rezerwat Przyrody i grodzisko wczesnośredniowieczne Góra św. Wawrzyńca. Po krótkim odpoczynku i wspólnych zdjęciach schodząc ze szlaku żółtego udaliśmy się szlakiem zielonym wzdłuż jeziora Starogrodzkiego na plażę przy jeziorze. Tam postanowiliśmy z uwagi na upał zatrzymać się nieco dłużej i zażyć kąpieli w wodach jeziora. Schłodzeni i z nowym zapasem siłami powędrowaliśmy do pobliskiego Chełmna skąd autobusem powróciliśmy do Torunia. Cała trasa liczyła około 15 kilometrów.