Wędrówka Rodzinna z PTTK w dniu 22.09.2018r. wystartowała o godzinie 7:55 z dworca PKP Toruń Główny i udała się do stacji Przyłubie . Po przyjeździe na miejsce i wspólnej fotografii udaliśmy się wzdłuż wiślanego szlaku rowerowego do Leśniczówki Grodzyna ,skąd po uzupełnieniu płynów ruszyliśmy w dalszą drogę. Wędrując malowniczymi duktami Puszczy Bydgoskiej dotarliśmy do miejsca postojowego wyznaczonego przez Nadleśnictwo Cierpiszewo gdzie grupa zjadła wspólny posiłek. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy na poszukiwanie cmentarza ewangelickiego w Osieczku. Ten obiekt okazał się trudny do zlokalizowania , ale grupa poradziła sobie wyśmienicie pomimo tego , że czas i przyroda szybko zaciera ślady , a cmentarz nie jest oznakowany żadnymi tabliczkami czy znakami. Ruszając w dalszą drogę mogliśmy podziwiać przyrodę Puszczy Bydgoskiej min. stado jeleni , które przebiegło przez nasz szlak. Wędrując wzdłuż kanału strugi Zielonej dotarliśmy do mostku przy Kamiennym Brodzie , gdzie po wspólnej fotografii na pobliskiej łące postanowiliśmy posilić się po raz kolejny i podziwiać przepiękne widoki . Po chwili relaksu ruszyliśmy w kierunku leśniczówki Zielona poruszając się fragmentem szlaku św. Jakuba i skręcając z niego na szlak czerwony, który biegnie wokół doskonale urządzonego miejsca postojowego i ścieżki dydaktycznej z placem zabaw przy leśniczówce. Struga Zielona we fragmencie przy zabudowaniach jest niewidoczna gdyż płynie pod  ziemią ,a my wędrując wzdłuż jej malowniczego koryta dotarliśmy do stacji kolejowej Cierpice-Kąkol. W tym miejscu zakończyliśmy naszą trasę a liczniki turystów (było ich 20stu) wskazały około 20stu kilometrów.