W dniu 13.10.2018r. turyści spotkali się na dworcu autobusowym przy ul. Dąbrowskiego w Toruniu skąd o godzi nie 7:00 nastąpił wyjazd do Służewa. Po dotarciu na miejsce i wspólnej fotografii przeszliśmy przez park dworski obok jeziora i udaliśmy się do kościoła pw. Św. Jana Chrzciciela (1560r.) . Zapoznawszy się z historią jego powstania i historią Służewa ruszyliśmy w dalszą drogę mijając klasycystyczną zabudowę z 2 poł. XIX wieku . Po niespełna 1,5 km marszu dotarliśmy do założonego przez Wodzińskich (ówczesnych właścicieli Służewa) cmentarza w Goszczewie , którego  lokalizacja związana  jest z wybuchem epidemii cholery w roku 1886 . Krótki postój związany ze zwiedzaniem i zapoznaniem się z życiorysem Marii Wodzińskiej i ruszamy nad rzekę Tążynę , która była granica między zaborami Pruskim i Rosyjskim. Tu na mostku nad rzeczką postanowiliśmy odpocząć i zjeść wspólny posiłek , a ponieważ widoki i pogoda dopisywały zmieniliśmy trochę przebieg zaplanowanej trasy i udaliśmy się do nieistniejącej osady Brzeczka .Po osadzie pozostały tylko dwa domostwa i zamknięty w 1945 roku cmentarz ewangelicki , którego resztki udało nam się znaleźć w gęstych zaroślach. Następnym punktem na mapie naszej wędrówki była miejscowość Grabie , gdzie dzięki uprzejmości proboszcza mogliśmy zwiedzić  kościół pw. Św. Wacława z poł. XIV wieku , a dzięki uprzejmości sióstr Elżbietanek pałac i ogród Grabskich z poł. XIX wieku . Krótki odpoczynek ,uzupełnienie płynów i ruszamy dalej do zespołu dworskiego w Warzynie ,gdzie przywitano nas herbatką i ciasteczkami ,co było dla nas miłym zaskoczeniem i niespodzianką .Obecnie w Dworze z 2 poł. XIX wieku znajduje się Dom Opieki Społecznej , którego dyrekcja świetnie dba również o park krajobrazowy (6,7 ha.) , a jest on cennym obiektem przyrodniczym liczącym ponad 500 okazów drzewostanu. Posileni widokami i ciasteczkami ruszyliśmy na ostatni etap naszej pieszej wędrówki do Suchatówki , gdzie liczniki i endomondo wskazały 24 kilometry.